„AI and the Art of Storytelling: A Guide for Novelists and Screenwriters“ demystifies the burgeoning relationship between AI and creative writing. Available in both Kindle and paperback formats, this guide serves as a beacon for writers navigating the complex integration of AI into their craft.
„Die Netflix Revolution“ illuminates the changes that cinema and television have brought about and describes the present, which is characterized by the third new beginning. It deals primarily with the social consequences of this development and critically questions whether we are ready for these new experiences.
„Die Kunst des Drehbuchlesens“ (4th revised edition) is one of the best-selling books in the field of screenplay literature. It is aimed at editors, dramaturgs and producers. In 2016, it was already published in a second edited edition in Polish.
It is complemented by the book „Schau mir in die Augen, Kleines“ which deals exclusively with the question of how to succeed in the art of dialog creation.
.
AI and The Art of Storytelling
Netflix Revolution
Die Kunst der Drehbuch-entwicklung
Schau mir in die Augen, Kleines
Other publications:
Fernsehen ist tot – Es lebe das Geschichtenerzählen: Ausblick auf Film und Fernsehen im Jahr 2020
2016
Master School Drehbuch Edition, Berlin
To Infinity … and Beyond!
Von Ratten, Robotern und Clownfischen –
Ein Streifzug durch die Pixar-Welten
in: Scenario 8
Hrg.: Jochen Brunow
2014
Bertz+Fischer, Berlin
Eine Reise durch das Netz
in: Scenario 5
Hrg.: Jochen Brunow
2011
Bertz+Fischer, Berlin
Mamet vs. Hollywood
in: Scenario 3
Hrg.: Jochen Brunow
2009
Bertz+Fischer, Berlin
Gescheitert in Hollywood
in: Scenario 2
Hrg.: Jochen Brunow
2008
Bertz+Fischer, Berlin
Interviews mit Christiane Paul und Ulrich Matthes
In: Schauspielbekenntnisse
Thomas Schadt/ Béatrice Ottersbach
2007
UVK, Konstanz
Interview mit Andreas Dresen
In: Regiebekenntnisse
Thomas Schadt/ Béatrice Ottersbach
2006
UVK, Konstanz
Praca Nad Sceneriuszem
Polish Translation of Die Kunst des Drehbuchlesens
2005
Wydawnictwo naukowe PWN
Drehbuchschreiben
In: Filme machen
2005
zweitausendeins
Ideenentwicklung: Stoffsuche und Stoffentwicklung
In: Handbuch Fernsehproduktion
Geißendörfer/Leschinsky (Hrsg.)
2002
Luchterhand
„Schau mir in die Augen, Kleines“ Die Kunst der Dialoggestaltung
2002
Bastei-Lübbe, Bergisch Gladbach
Die Kunst des Drehbuchlesens
1999
Bastei-Lübbe, Bergisch Gladbach
Unternehmen Drehbuch
Zusammen mit Julian Friedmann (und Steffen Weihe)
1999
Bastei-Lübbe, Bergisch Gladbach
Berlin – Die Sinfonie einer Großstadt
in: Die bewegte Stadt
Thomas Krüger (Hrsg.)
FAB Verlag, Berlin
Drehbuchanalyse
(zusammen mit Dagmar Benke)
in: Der Bewegte Film
Heike Amend, Michael Bütow (Hrsg.)
1997
Vistas Verlag, Berlin
Chekhov’s Close Up (István Szabó and Tilda Swinton)
1995
European Film Academy
Vistas Verlag, Berlin
The Technique of Storytelling
1994
European Film Academy
Vistas Verlag, Berlin
Four Devils
In: Carl Meyer: Der Filmpoet
Jürgen Kasten
1994
Vistas Verlag, Berlin
Anyone can make Art but you have to know how to make a comedy
1993
European Film Academy
Vistas Verlag, Berlin
The Hero has a Problem
In: Berliner Drehbuchwerkstatt
Regina Werner (Hrsg.)
1993
Vistas Verlag, Berlin