„Die Netflix Revolution“ illuminates the changes that cinema and television have brought about and describes the present, which is characterized by the third new beginning. It deals primarily with the social consequences of this development and critically questions whether we are ready for these new experiences.

„Die Kunst des Drehbuchlesens“ (4th revised edition) is one of the best-selling books in the field of screenplay literature. It is aimed at editors, dramaturgs and producers. In 2016, it was already published in a second edited edition in Polish.

It is complemented by the book „Schau mir in die Augen, Kleines“ which deals exclusively with the question of how to succeed in the art of dialog creation.

Die Netflix-Revolution: Wie Streaming unser Leben verändert Die Kunst des Drehbuchlesens »Schau mir in die Augen, Kleines«:
Die Kunst der Dialoggestaltung
Book articles

Blickpunkt:Film

DIE ZEIT

Deutschlandfunk Kultur

SWR2

rbb Medienmagazin vom 2.11.

Critic

der Freitag

Amazon Reader Review
Keeps what it promises
Should have read everyone who reads or writes scripts professionally.
Short and to the point written.
It was Schütte clearly about the content and bring this to the reader.
Amazon Reader Review
Probably the best screenplay book of all
I’ve read quite a few, but with this one I felt a magic from the first page to the last like rarely before.
The book, unlike what you might expect, is not just about creating good dialogue but about screenwriting in general.
Everything is covered and very, very well!

Other publications:

Fernsehen ist tot – Es lebe das Geschichtenerzählen: Ausblick auf Film und Fernsehen im Jahr 2020
2016
Master School Drehbuch Edition, Berlin

To Infinity … and Beyond!
Von Ratten, Robotern und Clownfischen –
Ein Streifzug durch die Pixar-Welten
in: Scenario 8
Hrg.: Jochen Brunow
2014
Bertz+Fischer, Berlin

Eine Reise durch das Netz
in: Scenario 5
Hrg.: Jochen Brunow
2011
Bertz+Fischer, Berlin

Mamet vs. Hollywood
in: Scenario 3
Hrg.: Jochen Brunow
2009
Bertz+Fischer, Berlin

Gescheitert in Hollywood
in: Scenario 2
Hrg.: Jochen Brunow
2008
Bertz+Fischer, Berlin

Interviews mit Christiane Paul und Ulrich Matthes
In: Schauspielbekenntnisse
Thomas Schadt/ Béatrice Ottersbach
2007
UVK, Konstanz

Interview mit Andreas Dresen
In: Regiebekenntnisse
Thomas Schadt/ Béatrice Ottersbach
2006
UVK, Konstanz

Praca Nad Sceneriuszem
Polish Translation of Die Kunst des Drehbuchlesens
2005
Wydawnictwo naukowe PWN

Drehbuchschreiben
In: Filme machen
2005
zweitausendeins

Ideenentwicklung: Stoffsuche und Stoffentwicklung
In: Handbuch Fernsehproduktion
Geißendörfer/Leschinsky (Hrsg.)
2002
Luchterhand

„Schau mir in die Augen, Kleines“ Die Kunst der Dialoggestaltung
2002
Bastei-Lübbe, Bergisch Gladbach

Die Kunst des Drehbuchlesens
1999
Bastei-Lübbe, Bergisch Gladbach

Unternehmen Drehbuch
Zusammen mit Julian Friedmann (und Steffen Weihe)
1999
Bastei-Lübbe, Bergisch Gladbach

Berlin – Die Sinfonie einer Großstadt
in: Die bewegte Stadt
Thomas Krüger (Hrsg.)
FAB Verlag, Berlin

Drehbuchanalyse
(zusammen mit Dagmar Benke)
in: Der Bewegte Film
Heike Amend, Michael Bütow (Hrsg.)
1997
Vistas Verlag, Berlin

Chekhov’s Close Up (István Szabó and Tilda Swinton)
1995
European Film Academy
Vistas Verlag, Berlin

The Technique of Storytelling
1994
European Film Academy
Vistas Verlag, Berlin

Four Devils
In: Carl Meyer: Der Filmpoet
Jürgen Kasten
1994
Vistas Verlag, Berlin

Anyone can make Art but you have to know how to make a comedy
1993
European Film Academy
Vistas Verlag, Berlin

The Hero has a Problem
In: Berliner Drehbuchwerkstatt
Regina Werner (Hrsg.)
1993
Vistas Verlag, Berlin